E-commerce voor startups en middelgrote MKB bedrijven

Van Meel Motoren

Shop manager online & offline

De uitdaging bij Van Meel Motoren is een lokale motordealer van een gerenommeerd merk motorfietsen een stevigere positie online te vergaren zonder daarbij (teveel) afhankelijk te zijn van externe partijen. Extra uitdaging is het verbeteren van een ooit zeer succesvolle webshop die qua ontwikkeling 5 jaar stil had gestaan en zijn oude glorie had verloren.

Enkele ondernomen activiteiten:

  • Opzet nieuwe website met geïntegreerde webshop (i.p.v. op subdomein)
  • Opzet SEA campagnes en online visie
  • Ombouw losse webshops naar multishop constructie op CCV platform
  • Uitbouw met 3e webshop

Tevens:

  • Opzet marketingplanning & activiteiten
  • Meetbaar maken van data

Enkele resultaten:

  • 300% meer organisch verkeer zichtbaarheid binnen organische resultaten
  • 50% groei van orders binnen enkele weken
  • 200% daling van vaste kosten

 


vanHaren

Online Shop manager met specialisatie in SEO & CRO

Enkele succesvolle cijfers

  • 25% meer zichtbaarheid binnen organische resultaten (zonder development resources)
  • 30% verbetering van de sitespeed (zonder development resources)

 

Enkele projecten

  • Opzet stores.vanharen.nl
  • Herstructurering van categoriestructuur ter verbetering van gebruikerservaring, efficiëntie van interne processen en verbetering van onze organische positie
  • Nonstop A/B testing

Sanitairwinkel

Online Marketing Manager

Verantwoordelijk voor alle voorkomende marketingactiviteiten. Denk hierbij aan de online vindbaarheid (SEA, SEO, blogs, vergelijkingssites, affiliates), aan conversieoptimalisatie van deze websites (A/B testen), maar ook aan een herkenbare identiteit (Social Media, huisstijl, folder, nieuwsbrieven). Naast Sanitairwinkel.nl ook verantwoordelijk voor Sanitairwinkel.be en Woontegelwinkel.nl. Dit doen we met een team marketeers van 4 personen. Tevens houd ik me intensief bezig met product management (optimaliseren van producten, analyseren van segmenten en inkoop en onderhouden van contacten met leveranciers).

Enkele behaalde resultaten:

  • SEO verkeer: +87%
  • SEA conversie: +23%
  • Naamsbekendheid (b.v. direct verkeer +150%)
  • Affiliate kosten: -40%
  • Online omzet: +22%
  • Marge: +50%

LedKoning

E-commerce Manager

Enkele grotere projecten:

  • SEO verbetering: alle metadata verbeterd en waar nodig nieuwe content gecreëerd
  • 2 nieuwe shops gelanceerd
  • Technische verbeteringen doorgevoerd o.a. sitespeed/ mobiele ervaring
  • Conversieverhogende wijzigingen (checkout, product detail pagina layout, integratie Q&A op productniveau e.d.
  • Segmentatie klanten
  • Nieuwe marketingkanalen/middelen (linkbuilding, Bol, Marktplaats, Affiliates)
  • Begeleiding stagiaires
  • Rapportages & structuur opgezet

Tevens aansturing van het externe marketingbureau (sparring partner), de externe webdevelopers aansturen (projectmanager) en meedenken met onze fulfilment partner.

Enkele behaalde resultaten

  • SEO: positie van 2 naar 1 voor belangrijkste zoekwoorden + 60% groei verkeer + 23% omzetgroei
  • SEA: 80% groei verkeer + 83% omzetgroei + behoud ROI
  • Email: 950% groei verkeer + 1250% omzetgroei
  • Social: 30% groei verkeer + 90% omzetgroei

Jardin

Online Marketing

Enkele werkzaamheden:

  • Lancering nieuwe website www.allibert-outdoor.com in 4 talen en technisch en qua content geoptimaliseerd
  • Online B2C marketingcampagnes (traffic +30%)
  • Social Media beleid = uitbouw (+4500 volgers in 5 maanden)
  • E-commerce ondersteuning B2B
  • Opzet + beheer online mediatheek
  • Plan van Aanpak E-commerce B2C
  • Opzet meertalige website jardin.nl
  • Volledige automatisering en koppeling klachtensysteem: van consument naar juiste medewerker in het juiste land, in de juiste taal en gekoppeld in het juiste systeem.

Ervaringen met de volgende bedrijven

Certificaten & Cursussen